|
Japánban Alonsónak állt a zászló |
uzuka - Egy hét alatt nagyot fordult Fortuna kereke a Fernando Alonso-Michael Schumacher párharcban. |
|
|
A kínai futam Schumacheré volt, a japán Alonsóé lett. Pedig sokáig úgy tűnt a Japán Nagydíj a Ferrari zsebében van, hiszen kettős rajtelsőségüket követően Michael Schumacher vezette a mezőnyt. Az 53 körös verseny kétharmadánál azonban a német világbajnoki reményei meginogtak, miután Ferrarija V8-asa megadta magát. Alonso az első helyre ugorva problémamentesen megszerezte a nagydíj-győzelmet és 10 pontos előnyre tett szert egy futammal a szezon vége előtt. A harmadik helyen Giancarlo Fisichella ért célba.
"Ez a győzelem mindannyiunk számára meglepetés volt, egy csodálatos meglepetés. Az időmérő után a Ferrari úgy tűnt elhúzott mindenkitől, de amint elkezdtünk ma versenyezni, éreztem, hogy az autó nagyon kiegyensúlyozott és ugyanolyan a tempónk, mint a Ferrarié. A bokszbeállások második köre után még mindig úgy gondoltam, hogy nyerhetek, mivel mindössze öt másodperccel voltam Michael mögött lemaradva. Ezután láttam, hogy a nyolcas kanyarban füst száll fel, és néztem, hogy van-e olaj az aszfalton. Azt hittem egy Spyker van előttem, s mikor elmentem mellette, csak akkor realizáltam, hogy Michael volt. Ezután visszavettem egy kicsit és óvatosan bevezettem az autót a célba.
Ez a győzelem sokat számít a Renault-nak, megérdemeltük. Erre vártunk a Magyar Nagydíj óta.Magabiztosak vagyunk a brazil futam előtt - de semmit sem veszünk biztosra. Jó helyzetben vagyunk a világbajnokság szempontjából, és ugyanígy fogunk versenyezni az Interlagos pályán is, hogy megnyerjük a háborút is." - szögezte le Alonso.
Jenson Button a hetedik helyről rajtolva a Honda hazai pályáján végül negyedik lett. Helyezését nagyban a Toyoták gyengélkedésének is köszönheti. Csapattársa, Rubens Barrichello kevésbé volt szerencsés. Még a nyitó körben be kellett mennie a bokszba egy új első szárnyért, s végül a 12. helyen ért célba.
A McLaren idei formáját mutatta ezen a versenyen is. Kimi Räikkönen az ötödik helyre kormányozta célba ezüst nyilát, miközben Pedro de la Rosának katasztrofálisra sikeredett a versenye. A 13. helyről rajtolva végül a 11. helyen tudott célbaérni, köszönhetően Michael Schumacher motorhibájának és Rubens Barrichello extra bokszbeállásának. Kérdéses, hogy a spanyol pilóta ül-e majd be a McLarenbe a szezonzáró Brazil futamon.
A két Toyota nagyszerű helyről - harmadik és negyedik- rajtolhatott el, de végül a hatodik és hetedik helyre értek célba. Jövőre a Toyota pályáján - Fudzsin - megrendezésre kerülő futamon bizonyára még jobban összeszedi magát a kölni székhelyű japán csapat.
Az utolsó pontot Nick Heidfeld szerezte meg a BMW-vel. Heidfeldnek legfőképpen csapattársával, Robert Kubicával kellett megküzdenie a nyolcadik helyért. A lengyel pilóta nagyszerűen versenyzett és csak egy kis hibát vétett.
Ahogy azt jósolni lehetett, a világbajnoki cím sorsa végül Brazíliában dől majd el. Addig még két hét van hátra, így a két nagy rivális csapat mindent elkövet majd azért, hogy biztosítva legyenek a mindent eldöntő küzdelem legjobb feltételei az Interlagos pályán. Fernando Alonsónak egyetlen pontra van szüksége a győzelemhez, de a Forma-1 kiszámíthatatlansága még közbeszólhat. Senki nem vehet biztosra semmit. Nagyszerű verseny várható. (Forrás: Amber PR) |
Alonso nyert, Schumacher kiesett |
Fernando Alonso győzött Suzukában.
Michael Scumacher 17 körrel a verseny vége előtt kiállt, miután motorja felmondta a szolgálatot. |
|
|
Addig Schumcher állt az élen, hat másodperccel vezetett Alonso előtt. Ez volt a verseny nagy fordulópontja. Elképzelhető, hogy ez a motorleállás eldöntötte a vb-t is, mivel az utolsó Brazil Nagydíjon Alonsonak már egyetlen pont elég a győzelemhez, a címvédéshez.
A Japán Nagydíjon Alonso mögött Massa végzett a második helyen, Fisichella a harmadik helyen. További sorrend: Button, Raikkönen, Trulli. |
Ferrari-előny Japánban |
Felipe Massa szerezte meg a pole pozíciót Japánban.
Csapattársa, Michael Schumacher indulhat a második rajtkockából, míg öccse a Toyotával a harmadik helyet szerezte meg. |
|
|
Japán Nagydíj - időmérő |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
|
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
1. |
Massa |
Ferrari |
B |
1. |
1:30.112 |
3 |
2. |
1:29.830 |
3 |
1. |
1:29.599 |
10 |
2. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
8. |
1:31.279 |
3 |
1. |
1:28.954 |
3 |
2. |
1:29.711 |
11 |
3. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
4. |
1:30.595 |
6 |
5. |
1:30.299 |
3 |
3. |
1:29.989 |
10 |
4. |
Trulli |
Toyota |
B |
2. |
1:30.420 |
6 |
3. |
1:30.204 |
3 |
4. |
1:30.039 |
10 |
5. |
Alonso |
Renault |
M |
6. |
1:30.976 |
3 |
8. |
1:30.357 |
3 |
5. |
1:30.371 |
10 |
6. |
Fisichella |
Renault |
M |
11. |
1:31.696 |
4 |
6. |
1:30.306 |
3 |
6. |
1:30.599 |
10 |
7. |
Button |
Honda |
M |
5. |
1:30.847 |
6 |
4. |
1:30.268 |
6 |
7. |
1:30.992 |
10 |
8. |
Barrichello |
Honda |
M |
14. |
1:31.972 |
5 |
10. |
1:30.598 |
6 |
8. |
1:31.478 |
10 |
9. |
Heidfeld |
BMW |
M |
13. |
1:31.811 |
3 |
9. |
1:30.470 |
5 |
9. |
1:31.513 |
10 |
10. |
Rosberg |
Williams |
B |
3. |
1:30.585 |
6 |
7. |
1:30.321 |
6 |
10. |
1:31.856 |
10 |
11. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
15. |
1:32.080 |
3 |
11. |
1:30.827 |
6 |
|
|
|
12. |
Kubica |
BMW |
M |
7. |
1:31.204 |
3 |
12. |
1:31.094 |
5 |
|
|
|
13. |
de la Rosa |
McLaren |
M |
9. |
1:31.581 |
6 |
13. |
1:31.254 |
6 |
|
|
|
14. |
Webber |
Williams |
B |
10. |
1:31.647 |
6 |
14. |
1:31.276 |
5 |
|
|
|
15. |
Liuzzi |
STR |
M |
12. |
1:31.741 |
7 |
15. |
1:31.943 |
7 |
|
|
|
16. |
Albers |
Midland |
B |
16. |
1:32.221 |
7 |
16. |
1:33.750 |
6 |
|
|
|
17. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
17. |
1:32.252 |
6 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Doornbos |
Red Bull |
M |
18. |
1:32.402 |
7 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Speed |
STR |
M |
19. |
1:32.867 |
7 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Sato |
S. Aguri |
B |
20. |
1:33.666 |
6 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Monteiro |
Midland |
B |
21. |
1:33.709 |
3 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Yamamoto |
S. guri |
B |
22. |
- |
2 | |
Fisichelláé az első szabadedzés |
A Renault olasz pilótája, Giancarlo Fisichella volt a leggyorsabb, a forma-1-es Japán nagydíj pénteki szabadedzésén. A második a Ferrari brazil versenyzője Felipe Massa lett, míg a harmadik helyen, hétszeres világbajnok Michael Schumacher fejezte be az edzést. A német pilóta legnagyobb riválisa, Fernando Alonso a negyedikként zárta a tréninget.
Forma-1-es Japán Nagydíj, Suzuka A pénteki szabadedzés végeredménye: 1. Giancarlo Fisichella (olasz, Reanult) 1:34.337 (perc) 2. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:34.408 3. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:34.565 4. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:34.863 5. Anthony Davidson (brit, Honda) 1:34.906 6. Sebastian Vettel (német, Sauber-BMW) 1:34.912 7. Jenson Button (brit, Honda) 1:35.002 8. Pedro de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:35.064 9. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 1:35.343 10. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:35.36
Schumacher taktikus győzelmet aratott |
Szokatlan fordulatot vett a szokványosnak kevéssé mondható Kína Nagydíj. Már az időmérő edzésen szakadó eső is elég váratlan volt, nemhogy a vasárnapi verseny végkimenete. |
|
Végül azonban az 56 körös Kína Nagydíjon Michael Schumacher minden bizonnyal Forma-1-es pályafutása egyik legnagyobb sikerét könyvelhette el. A két Renault-pilóta a dobogó két utolsó fokára állhatott fel, így a Renault visszavehette első helyét a konstruktőri ponttáblán. Fernando Alonso és Michael Schumacher osztoznak az egyéni ponttábla első helyén.
"Olyan boldog vagyok! Köszönet a csapatnak ezért az eredményért, fantasztikus munkát végeztek. A rajt után meglepett, hogy az élen haladók tempóját tudom tartani, ami jobb volt a vártnál. Egy idő után fel tudtam zárkózni Fisichellára. Azt gondoltam, ha megelőzöm, még ha nem is nyerek, legalább csak két pontot vesztek Fernandóhoz képest. Ez ahhoz képest honnan rajtoltam, jó eredmény lenne.A kritikus pont az volt, amikor száraz abroncsokra cseréltünk...Az utolsó körökben nagyon óvatosan vezettem, bár nem aggódtam, hogy utolérhetnek. Ezután Szuzuka következik, a pálya, amit nagyon szeretek. Nehéz lenne jóslatokba bocsátkozni, és szokás szerint az abroncsok fontos szerepet játszanak majd ott is." - nyilatkozta boldog a versenygyőztes ferraris.
A nedves pálya a Michelin abronccsal futó autóknak kedvezett. Azonban amint száradt a pálya, egy száraz vonal kezdett kialakulni, s így sokan a köztes
(intermediate) gumikat lecserélték szárazra. Alonso és a Renault két új intermediate gumit rakott fel előre és ez hamarosan hibás döntésnek bizonyult. Alonso előnye egyre jobban fogyott és Giancarlo Fisichella vette át a vezetést. A pálya rohamosan száradt, így nyilvánvalóvá vált, hogy azok versenyezhetnek az élen, akik száraz gumikkal hajtanak. Alonso küszködve tartotta a tempót, s bement a bokszba új gumikért, s ekkor a csapat a bal hátsó kerék felhelyezésével problémázva újabb tíz másodpercet elvesztegetett a spanyol pilóta idejéből. Ez volt az a momentum, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy Alonso minden reménye elszállt arra, hogy megtartja vezető helyét a világbajnokságban.
"Ez egy nehéz verseny volt a csapat számára, mivel egy nagyon jó lehetőséget vesztettünk el a mai napon. Az első 20 körben nagy előnyre tettem szert, de az első kerekeim nagyon elhasználódtak - és a körülmények egyre nehezebbek lettek, ahogy a pálya elkezdett lassan száradni. Azt a döntést hoztuk, hogy lecseréljük az első kerekeket újakra és ez rossz döntés volt - láttuk, hogy Fisi és Michael, akik nem cseréltek kereket, sokkal gyorsabbak voltak.
Ezután már csak azt tehettük, hogy a lehető leggyorsabban száraz gumikra cseréltük a meglévőket - és reméltük, hogy hozhatunk a lemaradásból. A végén nem maradt több kör hátra. Így ez egy rossz nap volt a számunkra, de fantasztikus ez a küzdelem a világbajnokságért, s nagyon magabiztosan megyek Japánba. Ma nekünk volt a leggyorsabb autónk, és még két alkalmunk van a győzelemre. Remélem meg tudjuk csinálni." - nyilatkozta Alonso.
Schumacher ezután könnyedén átvette Fisichellától a vezető helyet és az utolsó körökben leszakadó ég ellenére is megnyerte a futamot.
Nem csak az élen folyt kemény harc az előkelő helyekért, hanem a középmezőnyben is. Jenson Button a negyedik helyért sokat harcolt. Bár a negyedik helyről rajtolt el, de gumiproblémák miatt visszaesett, majd ismét erőre kapott és megelőzte Pedro de la Rosát és Rubens Barrichellót az utolsó drámaira sikerült körben. Eredetileg Nick Heidfeldé lett volna a negyedik hely, de az utolsó körben a lekörözött Takuma Sato mögé szorult be. Heidfeld nem tudta kielőzni, kicsúszott és végül a hetedik helyre esett vissza.
Pedro de la Rosa lett az ötödik, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen bár a második helyre verekedte fel magát, mégsem sikerült célbaérnie autója mechanikai meghibásodása miatt. Rubens Barrichello ért célba a hatodik helyen Nick Heidfeld előtt, miközben Mark Webber kaparintotta meg az utolsó értékes pontot a Williams számára.
A Magyar Nagydíj után a szezon egy újabb izgalmasabb versenye következett Sanghajban. A csapatok nem pihenhetnek sokáig, hiszen a jövő hétvégén rendezik meg a Japán Nagydíjat, Szuzukában. A kínai eredmények tükrében nem kevésbé izgalmas verseny várható a jövő hétvégén |
Schumi nyerte a Kínai nagydíjat |
A Ferrarival versenyző német Michael Schumacher nyerte az idei Forma-1-es szezon 16. futamát, a Sanghajban megrendezett Kínai Nagydíjat. Szatót kizárták. |
A világbajnoki címvédő, Renault-val induló spanyol Fernando Alonso a második, csapattársa, az olasz Giancarlo Fisichella a harmadik helyen ért célba.
A verseny vége igencsak izgalmas volt, a pontszerző helyekért még az utolsó kanyarban is folyt a harc. Győzelmével Schumacher ledolgozta kétpontos hátrányát, az utolsó két futam előtt holtversenyben vezeti a pontversenyt Fernando Alonsóval.
Szatót kizárták, Alberst megbüntették
A Forma 1 kínai nagydíjának versenybírósága a felvételek megtekintése után kizárta a Super Aguri japán pilótáját, Takuma Szatót, miután az utolsó körben, az utolsó előtti kanyarban több pontszerzésre esélyes versenyzőt is szabálytalanul akadályozott. A hivatalos indoklás szerint Szatót a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt diszkvalifikálták. Ugyanezért büntették meg Midland holland sofőrjét, Christijan Alberst is, de ő megúszta egy 25 másodperces büntetéssel.
Az utolsó előtti kanyarban Szato feltartotta a BMW-s Heidfeldet, aki megpördült, elvesztette 4. helyét, és végül csak 7. lett. A szintén megbüntetett Albers végül a 15. helyen végzett.
Formula-1 Kínai nagydíj: 1. M.Schumacher Ferrari 1 óra 37:32.747 perc 2. Alonso Renault + 3.121 másodperc 3. Fisichella Renault + 44.197 4. Button Honda + 1:12.056 perc 5. de la Rosa McLaren-Mercedes + 1:17.177 6. Barrichello Honda + 1:19.131 7. Heidfeld BMW-Sauber + 1:31.979 8. Webber Williams-Cosworth + 1:43.588
A világbajnokság állása: Pilóták: 1.M.Schumacher 116 pont 2.Alonso 116 3.Fisichella 63 4.Massa 62 5.Raikönnen 57 6.Button 45 Csapatok: 1.Renault 179 2.Ferrari 178 3.McLaren 101 4.Honda 73
Schumacher csak a hatodik |
Esős pályán rendezték a Forma-1-es Kínai Nagydíj időmérő edzését, ahol a világbajnoki címvédő Fernando Alonso volt a leggyorsabb. |
|
A spanyol nagyszerű időt autózott, hiszen csapattársa, a második helyezett Giancarlo Fisichella is fél másodperccel volt lassabb nála. Alonso legnagyobb vetélytársa, az összetett pontversenyben két egységgel kevesebbet számláló Michael Schumacher csak a hatodik rajtkockát szerezte meg, így a spanyol lényegesen előnyösebb helyzetből rajtolhat, és a vasárnapi versenyen tovább növelheti előnyét.
Érdekesség, hogy a két Hondás pilóta, a harmadik helyezett Rubens Barrichello és Jenson Button ezredmásodpercre azonos időt autózott. Előbbi azért indulhat előkelőbb helyről, mert korábban érte el ezt az eredményt.
Kínai Nagydíj, rajtsorrend:
1. Alonso (Renault) 2. Fisichella (Renault) 3. Barrichello (Honda) 4. Button (Honda) 5. Raikkönen (McLaren) 6. M. Schumacher (Ferrari) 7. de la Rosa (McLaren) 8. Heidfeld (BMW) |
Reakciók Schumacher bejelentése után |
A Ferrari technikai igazgatója szerint az olasz csapat jövőre sem lesz rosszabb, mint az idén volt. Ross Braun ezt azután mondta, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher vasárnap bejelentette: befejezi Forma-1-es pályafutását. |
|
A csapathoz érkező Kimi Raikkönen pedig úgy nyilatkozott Schumacher bejelentés után, hogy címeket akar nyerni Ferrarival.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója: "Más lesz a csapat Michael nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy rosszabbak leszünk. Michael óriási klasszis, de a Forma-1-nek mennie kell tovább."
A világbajnoki címvédő Fernando Alonso, aki jelenleg két ponttal vezet Schumacher előtt: "Örülök neki, hogy még három versenyen megmérkőzhetek Michaellel, és remélem, hogy sikerül megvédenem a címemet. Én biztosan nem fogok ilyen sokáig versenyezni, mint ő."
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke még a Benettonnál dolgozott együtt Schumacherrel: "A Forma-1 nagy bajnokot veszít el, de a sportág elég erős ahhoz, hogy túlélje az ő távozását."
Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz vezetője: "Nagy veszteség ez a Forma-1-nek."
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója: "Kicsit szomorú vagyok. Az elmúlt tizenöt évben nagy ellenfelei voltunk egymásnak, persze csak a pályán. Ez a versengés hiányozni fog. Amit Michael elért, az utánozhatatlan."
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke: "Minden idők legjobb versenyzőjeként vonul vissza, és bár szomorú vagyok, el kell fogadnunk a döntését. Michael továbbra is a Ferrari-család része marad."
Kimi Raikkönen jövőre Schumacher helyét veszi át a Ferrarinál: "Michael így döntött, el kell fogadnunk ezt. Nem nyomaszt az, hogy az ő helyét kell átvennem. Én is címeket akarok nyerni a Ferrarival." |
Schumacher visszavonul! |
Miután Michael Schumacher megnyerte az Olasz Nagydíjat Moznában, bejelentette: befejezi forma-1-es pályafutását. |
|
A hétszeres világbajnok a második pozícióból vágott neki az Olasz Nagydíjnak, majd az első boxkiállások után az élre állt és végig tartotta vezető helyét. A világbajnoki címért folytatott harcban Fernando Alonso keményen küzdött, de tíz körrel a leintés előtt elfüstölt a motorja, így kénytelen volt feladni a versenyt. Miután elkezdett füstölni Alonso motorja, a mögötte haladó Massa hatalmasat fékezett, ami jelentősen megrongálta a jobb első kerekét, ezért kénytelen volt új gumiért kimenni a boxba, így elveszette pontszerző helyét.
Alonso kiesésével így két pontra csökkent a különbség a két világbajnok között.
A díjátadást követő interjún Michael Schumacher bejelentette: ez volt az utolsó monzai versenye, az idény végén befejezi forma-1-es pályafutását.
A Ferrari vezetése szinte egyidőben Schumacher bejelentésével sajtóközleményt adott ki: Massával 2008-ig meghosszabbították a szerződést, Michael Schumacher helyén Kimi Raikönnen folytathatja a pontszerzést, aki 2009-ig a Ferrari pilótája lesz.
Olasz Nagydíj - végeredmény:
1 Michael Schumacher Ferrari 53 Winner 2 10
2 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 53 +8.0 secs 1 8
3 Robert Kubica Sauber-BMW 53 +26.4 secs 6 6
4 2 Giancarlo Fisichella Renault 53 +32.0 secs 9 5
5 Jenson Button Honda 53 +32.6 secs 5 4
6 Rubens Barrichello Honda 53 +42.4 secs 8 3
7 Jarno Trulli Toyota 53 +44.6 secs 11 2
8 Nick Heidfeld Sauber-BMW 53 +45.3 secs 3 1
9 Felipe Massa Ferrari 53 +45.9 secs 4
10 Mark Webber Williams-Cosworth 53 +72.6 secs 19
11 Christian Klien RBR-Ferrari 52 +1 Lap 16
12 David Coulthard RBR-Ferrari 52 +1 Lap 14
13 Scott Speed STR-Cosworth 52 +1 Lap 15
14 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 52 +1 Lap 17
15 7 Ralf Schumacher Toyota 52 +1 Lap 13
16 Takuma Sato Super Aguri-Honda 51 +2 Lap 21
17 Christijan Albers MF1-Toyota 51 +2 Lap 18 | |
Kimi Raikkönen elcsípte a pole-t |
Kimi Raikkönen mindössze két ezred másodperccel verte meg a hétszeres világbajnok Michael Schumachert az olasz nagydíj időmérő edzésén. Alonso a sérült Renaulttal az ötödik lett. |
|
1 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:21.994 1:21.349 1:21.484
2 Michael Schumacher Ferrari 1:21.711 1:21.353 1:21.486
3 Nick Heidfeld Sauber-BMW 1:21.764 1:21.425 1:21.653
4 Felipe Massa Ferrari 1:22.028 1:21.225 1:21.704
5 Fernando Alonso Renault 1:21.747 1:21.526 1:21.829
6 Jenson Button Honda 1:22.512 1:21.572 1:22.011
7 Robert Kubica Sauber-BMW 1:22.437 1:21.270 1:22.258
8 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:22.422 1:21.878 1:22.280
9 Rubens Barrichello Honda 1:22.640 1:21.688 1:22.787
10 Giancarlo Fisichella Renault 1:22.486 1:21.722 1:23.175
11 Jarno Trulli Toyota 1:22.093 1:21.924
12 Nico Rosberg Williams-Cosworth 1:22.581 1:22.203
13 Ralf Schumacher Toyota 1:22.622 1:22.280
14 David Coulthard RBR-Ferrari 1:22.618 1:22.589
15 Scott Speed STR-Cosworth 1:22.943 1:23.165
16 Christian Klien RBR-Ferrari 1:22.898
17 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1:23.043
18 Christijan Albers MF1-Toyota 1:23.116
19 9 Mark Webber Williams-Cosworth 1:23.341
20 Tiago Monteiro MF1-Toyota 1:23.920
21 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:24.289
22 Sakon Yamamoto Super Aguri-Honda 1:26.001
|
Kovalainen váltja Alonsót |
Heikki Kovalainen váltja Fernando Alonsót a Forma-1-es Renault csapatnál. A francia istálló szerdán hivatalos közleményben hozta nyilvánosságra, hogy versenyzői állást kap a csapat 24 éves finn tesztversenyzője. |
|
A Reanult továbbá bejelentette, hogy Flavio Briatore csapatfőnök a 2008-as szezon végéig meghosszabbította szerződését.
Kovalainen 2002 óta szerepel a Renault tehetségkutató programjában és két évad óta tesztversenyző a csapatnál. "Felkészültem a Forma-1-re, hiszen volt alkalmam komoly csatákban győztesként kikerülni" - nyilatkozta a finn versenyző |
Massa nyert Törökországban
|
A brazil Felipe Massa nyerte a Forma 1-es Török Nagydíjat. Második a spanyol Fernando Alonso, harmadik a német Michael Scumacher lett. |
Felipe Massa domináns versenyzéssel szerezte meg első Forma-1-es győzelmét a vasárnapi Török Nagydíjon. Bár hibátlanul versenyezve szerezte meg a győzelmet a brazil pilóta, mégis minden tekintet a második helyért folyó küzdelemre összpontosult. Végül Fernando Alonso került ki győztesen és az övé lettek a második helyért járó értékes pontok. Michael Schumacher így kénytelen beérni a bronzérmes hellyel. A Ferrarinak még sincs oka az aggodalomra, hiszen a konstruktőrök között felzárkózott a Renault-ra, amely még mindig őrzi helyét a csúcson.
"A mai egy hihetetlen nap, amit soha nem felejtek el.a csapat szenzációs volt, tökéletes autót adtak a győzelemhez..Mindig is az volt az álmom, hogy a Ferrarival versenyezzek és az, hogy első győzelmemet velük szereztem meg, még különlegesebbé teszi ezt a napot." - nyilatkozta elragadtatva Felipe Massa.
Sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrariktól senki nem veheti el a kettős győzelmet ezen a hétvégén, mígnem a biztonsági autó közbeszólt. Vitantonio Liuzzi autójával az első kanyar kijöveti ívén parkolt le, s ezzel balesetveszélyes szituáció jött létre, ezért a versenyigazgató beküldte a biztonsági autót. Ezt használta ki Fernando Alonso, aki a bokszban meg tudta előzni Michael Schumachert és helyét ha néhol vassal-körömmel is, de végig tartani tudta.
"Messze voltunk a Ferraritól pénteken és az időmérő edzés során, de biztosak voltunk abban, hogy javíthatunk teljesítményünkön - s be is bizonyítottuk, hogy volt miért magabiztosnak lennünk..Tudtam, hogy Michaelnek két helyen volt lehetősége előzni, a 12. és 14. kanyarban. Ez azt jelentette, hogy ezeken a helyeken jobban nyomtam a gázt, hogy nagyobb előnyre tegyek szert, már az előttük lévő egyenesekben a maximális fordulatszámra kapcsoltam, s ez elegendő volt ahhoz, hogy megtartsam a második helyezést. Ez a délután azt hiszem azt mutatta meg, hogy kicsivel többre van szükségünk ahhoz, hogy a Ferrarival harcoljunk a győzelemért.Monzában lesz talán a legnehezebb győzni, látva a Ferrarik karakterisztikáját. A Renault-nál és partnereinknél, a Michelinnél és az Elfnél nagyon optimista mindenki és mindenki az elkövetkező négy versenyre fókuszál - s biztos vagyok abban, hogy megtaláljuk azt, amire a győzelemhez szükségünk van." - szögezte le Alonso, aki 12 pontosra növelte előnyét a világbajnokságban Schumacherhez képest.
A Renault csapat számára két kulcsfontosságú pontja volt a versenynek. Az egyik a biztonsági autó kijövetele (Alonso számá | | |
|
|